dijous, 16 de març del 2017

PUIG DE S'ÀGUILA

Excursió pels voltants de Cala Agulla.

El Puig de s'Àguila sobresurt part damunt dels pins.

Desde Cala Agulla es poden fer diversos itineraris molt interessants. Les senyalitzacions de cada una d'ells tenen diferent color.

La ruta d'avui, feta un poc a la nostra mida, no és cap dels itineraris proposats. Es tracta  d'una mescla d'alguns d'ells, però no ofereix dificultats. Consta de tres parts: volta al puig, arribada a Cala Mesquida i pujada al puig.

Distància: 10,5 km.
Dificultat: La major part del recorregut és fàcil. La pujada (opccional) és de dificultat moderada.
Punt de partida: Pàrking de Cala Agulla.

Voltants de Cala Agulla.

En baixar del cotxes ens dirigirem cap a la mar i cap a l'esquerra. Un camí ens durà per la part de darrera de Cala Agulla, enmig d'un frondós pinar.

Cala Agulla. Al fons, l'Agulló.

En acabar la gran platja, creurem un pontet sobre el torrent. Ens dirigirem a una edificació que té un portell sense tancar amb pany. El passam i ens dirigim cap a l'Agulló: una estreta punta de roques que separa Cala Agulla de Cala Moltó. Tendrem la mar a cada costat i, si fa un dia clar, podrem veure l'illa de Menorca.

Cala Agulla des de s'Agulló.

Cala Moltó i es Puig de s'Àguila, des de s'Agulló.

Desfarem les nostres passes fins al portell. Iniciarem  l'itinerari més transitat de la zona que va fins a Cala Mesquida. Immediatament podrem guaitar a Cala Moltó, de més aprop.

Cala Moltó

Es tracta d'una cala sense platja, però amb molta arena en el seu fons. Per això mostra quasi bé sempre un espectacular color blau cel en les seves aigües transparents.

Pujarem suaument cap al coll de Marina, però no hi arribarem. A mitjan pujada, prendrem un camí més secundari a l'esquerra, per tal d'iniciar la volta al puig. Hi ha un indicador de forn de calç.

El camí està fitat amb unes senyes de color vermell. El puig ens quedarà a la dreta tot el temps.

Veurem alguns forns de calç i un abeurador. Tendrem en compte que sempre anirem voltant el puig, perquè hi ha diversos camins secundaris que, cas de seguir-los, ens allunyarien del nostre objectiu.

Sempre cap a la dreta, per tal d'enrevoltar el puig.

No perdrem de vista el puig, sempre a la nostra part dreta.

Així anirem per dins el pinar fins que ens toparem amb el camí principal que va a Cala Mesquida.

Arribada al camí principal des Coll de Marina.

Si anàssim a la dreta aniríem directament a fer la pujada. Si anam a l'esquerra anirem a Cala Mesquida.

Decidim arribar a Cala Mesquida i guaitar cap a la mar i les grans dunes d'arena d'aquesta platja. En uns 15 minuts hi serem.

Arribant a Cala Mesquida.

Tornam enrera i, en altres 15 minuts tornam a ser a l'encreuament d'aquest camí principal amb el secundari que havíem fet abans, voltant el puig.

Ara, el Puig de s'Âguila ens queda davant noltros, un poc a la dreta. Anirem en direcció al Coll de Marina, on no havíem arribat al principi de l'excursió. En ser-hi, trobarem un altre forn de calç i el desviament per fer la pujada al puig.

Aquí està el punt del desviament cap a la pujada. El puig es veu  darrere els pins.

Iniciarem la pujada, no molt llarga, però sí ben feixuga. El caminoi s'enfila per amunt quasi bé en línea recta. Però està molt ben senyalitzat i és impossible perdre's.
I en 20 minuts de fort capamunt, assolirem el cim, de 231 m.  Ens esperen unes espectaculars vistes que calmaran el batec accelerat del nostre cor després de la pujada. Però val la pena!

Cala Mesquida.

Muntanyes del Parc de Llevant

Roques sobre l'acantilat.

Interior de Mallorca.

Cala Agulla

Talaia de Son Jaumell, que deixarem per un altre dia.

Magnífic exemplar de garballó.
Completarem la ruta baixant fins al forn de calç i anant, cap a la dreta, fins a Cala Agulla pel Camí des Coll de Marina.