diumenge, 29 d’octubre del 2017

CALA EN GOSSALBA

Caminada circular fins a la Cala En Gossalba, petita i encisadora, a la península de Formentor.

Cala de pedres rodones al final del torrent

Una altra possibilitat, bastant més f'àcil, és anar i tornar pel camí que s'utilitzava un temps (el que nosaltres hem fet de tornada).

Baixada a Cala En Gossalba des de la carretera de Formentor

Distància: 7,5 km
Dificultat: Moderada
Punt de partida: Petit mirador, passat Cala Figuera, a la carretera de Formentor

Arribant al mirador

Al mirador hi ha un petit aparcament. Just al davant, travessant la carretera, tenim el camí per baixar directament a la cala. Per aquí tornarem.

Anirem uns 500 m per la carretera en direcció Palma per agafar el Camí Vell del Far en direcció  a Cala Murta. Es troba un poc abans del túnel. Es veuen perfectament les voltes fins al coll d'En Fumat. A l'esquerra nostra les impressionants vistes cap al Cap de Catalunya i Cala Figuera just abaix nostre.

Anam en direcció al puig  En Fumat

Sobre nosaltres i a la nostra esquerra, tendrem el puig de Sa Roca Blanca. Anirem pujant pel preciós camí vell fins arribar al coll.

Aquí deixarem el camí. Ens desviarem a l'esquerra i, seguint les fites, pujarem a dalt de Sa Roca Blanca.

Si és el mes de novembre, podria ser que vessem passar, fent una breu aturada, els primers tords de la temporada, anunciant l'hivern.

Cala Figuera, des de Sa Roca Blanca

Meravelloses i impressionants vistes des de damunt Sa Roca Blanca. Es veu perfectament el Camí Vell del Far, baix d'En Fumat, amb els seus sinuosos girs ascendents.

Ara tornarem a baixar fins al coll. Farem unes quantes corbes i a l'esquerra veurem la baixada cap a Cala en Gossalba.
Deixarem, per tant, el camí que ens duria fins a Cala Murta, passant per baix d'En Fumat.

La baixada és llarga i un poc dificultosa perquè va per dins el torrent quasi tot el temps. Després d'una horeta, perquè no farem molta via, arribarem a una platjeta de lles dues que formen Cala En Gossalba.

Per l'esquerra pujarem per les roques, seguint les fites per anar a l'altra cala.

Cala En Gossalba.

Els pins arriben fins a tocar la mar. Els colors blaus verdosos de l'aigua transparent conviden a nedar.

La pujada a la carretera la farem pel veritable i més còmode camí que puja, bordejant el torrent,fins arribar a l'aparcament on tenim els cotxes.