dimarts, 19 de desembre del 2017

CARRERONS DE SON BARCELÓ

Volta de dues horetes de marxa per terrenys quasi bé plans, dins el municipi de Felanitx.

Sant Salvador presideix la contrada

Alternarem camins asfaltats i camins de terra.

Passarem per multitud de cases de foravila, algunes reformades. Totes, però, conserven els seu valor etnològic característic que mostren aquestes cases de camp per les zones del llevant i sud de Mallorca.

Distància: 9,5 km.
Dificultat: Molt fàcil
Punt de Partida: Polígon Industrial de Felanitx

Començarem en el carrer Castell del Polígon Industrial, pel camí sense asfaltar que segueix al final del mateix.
Uns 500 m més endavant, el camí es divideix en dos. Anirem pel de l'esquerra i, en canvi, acabarem la volta d'avui pel de la dreta.

Immediatament tornarem a trobar una divisió de camins. Anirem cap a la dreta pel camí Vell de Cas Concos (antigament arribava a Santanyí).

Caminarem per l'asfalt, per aquest camí important, poc més d'un km. Trobarem una altra divisió del camí que prendrem cap a l'esquerra. Serem al camí anomenat de Son Barceló. Està també asfaltat.

Camí de Son Barceló

Passarem entre alzines i pins en una baixada i una pujada petita. En fer prop d'un km ens fixarem en un altre camí, asfaltat també, que prové de la dreta.

Seguirem per aquest de la dreta per iniciar una volta rodona, deixant el Camí de Son Barceló momentàniament. Més endavant el tornarem a agafar, ja de tornada.

Deixant el camí de Son Barceló passarem per l'entrada d'unes cases

Molt aviat s'acabarà l'asfalt. Farem unes corbes, seguint el camí que desemboca a un altre camí transversal, un poc més important del que trepitjam ara.

Aquí haurem d'anar cap a l'esquerra.

Caminet de terra

Caminarem uns 2 km per camí de terra que, per aquí, és poc transitat.

Passarem per un seguit de cases, algunes un poc abandonades i altres que sembla que  s'habiten temporalment.

Passarem per dins el pati d'unes cases

Camí d'entrada a ses cases de ca'n Torres

I arribarem al Camí de Son Barceló altre cop, però un poc més endavant d'on l'havíem deixat. Per tant, agafarem l'asfalt en direcció esquerre.

Farem 1 km més i ens trobarem en terreny ja conegut. Hem completat una volta rodona, la primera del dia.

Però només repetirem el mateix camí d'anada al llarg d'un km.

En arribar a l'encreuament del Camí de Son Barceló i el Camí Vell de Cas Concos, travessarem aquest i just aquí, a la dreta, ens endinsarem per un caminet de terra que passa per dins unes frondoses alzines (500 m) per tal d'enllaçar amb un altre camí radial de Felanitx: el de Sa Clota.

Haurem fet un dibuix semblant a un vuit.  I anirem en direcció Felanitx que ens queda a 2 km.

Les cases de Felanitx, al fons