dimarts, 28 de gener del 2020

SON CARRIÓ - NA PENYAL - SON CARRIÓ

Caminada per la Via Verda i pujada a Na Penyal.

Na Penyal, el nostre objectiu

Començarem a l'antiga estació de tren de Son Carrió. Caminarem per la Via Verda 4,5 km. Pujarem a Na Penyal (200 m d'alçada). Baixarem per la part de darrere. I tornarem per la Via Verda a Son Carrió.

Així que agafarem els tapins i començarem la caminada, deixant els cotxes ben aparcats en el poblet de Son Carrió. Si disposam de 10 minuts, val la pena fer-hi un petit recorregut, passant per la seva església.

La Via Verda és molt utilitzada per caminants, corredors i ciclistes. Comença a Manacor i acaba a Artà.

El dematí, amb el sol ben davant nostre

Un tram de la Via Verda

Fa bon caminar

Un curiós nom per a un xalet

Un túnel per travessar el petit puig, prop de la finca de Sa Torre Nova

Nosaltres farem poc menys de 5 km, fins a trobar el desviament per fer la pujada.

En haver passat unes pistes de tennis de terra, estarem atents a un desviament asfaltat en direcció a Na Penyal, amb dos vials.

El de l'esquerra és per on tornarem. Anirem cap al de la dreta. Molt aviat veurem el caminoi que ens durà al cim.

Ara vendrà una mitja hora de forta pujada, però sense pèrdua.

Procurarem, de tant en tant, respirar i mirar cap endarrere,  perquè les vistes són cada vegada més impactants.

Pujant, pujant...

L'espessa vegetació ens deixa una retxillera per veure la mar

Sa Punta de n'Amer  Enllaç a una altra caminada

A una tercera part de la pujada, trobarem un pal de senyalització. Ens indica que haurem d'anar cap a l'esquerra. Però, tot just davant, hi ha un senderó que duu a una cova (a 5 minuts).

Entrada

Sa Punta de n'Amer, des de dins la cova

Arribarem, tira-tira, a dalt. i obtindrem un bon premi. Les vistes que tendrem, valdran bé l'esforç.

Rètol que ens indica la fi de la pujada

Cala Millor i, al fons, la Costa des Pins

En trobar que ens basta, iniciarem el descens per l'altra part del cim, en direcció ponent. Veurem un caminoiet que ens durà, ara per la carena, ara un poc més endins, fins a un camí de carro (uns 500 m).

Aquest camí ens durà a un altre més principal, on haurem de passar una barrera pel seu costat. Serem a un camí que ens podria dur, cap a la dreta, fins a Son Servera. Com que no ens interessarà, anirem cap a l'esquerra, en una forta pendent.

El camí gira cap a l'esquerra altre pic, i per avall s'ha dit. En 2 km tancarem el circuit. Serem a la Via Verda altra cop.

Només ens quedarà desfer les passes fins a Son Carrió.