dimarts, 12 de gener del 2016

VOLTA DE L'ESCOLTA I MIRADORS DE L'ARXIDUC

Passejadeta per un racó de Sa Serra de Tramuntana. Caminada curta, però amb vistes espectaculars sobre el Port de Valldemossa.

Volta de l'Escolta

Es pot realitzar en 1 hora, anada i tornada. O dues, si volem gaudir del paisatge i fer fotografies.
Són uns 2 km d'anada i 2 km més de tornada.

Visitarem 5 miradors, bordejant els penya-segats. Antigament servien  per vigilar la costa.

Farem una part del camí de Marina que unia Valldemossa i el seu Port, abans de la carretera actual.

Hem de començar al km 1.200 de la carretera Ma-1131, de Valldemossa al Port de Valldemossa.
Els cotxes es poden deixar uns 100 m abans o uns 100 m  després del començament. Tant a un lloc com al'altre hi ha unes petites raconadetes.

El començament de la caminada d'avui es troba  a la dreta de la carretera, pujant cap amunt. A l'esquerra es veu aquest mateix camí de Marina que baixa  cap a la mar.

El començament de la caminada, devora el km 1,2, a la part dreta de la M-1131, anant cp al Port de Valldemossa.

El principi és costerut i un poc desdibuixat per les constants esllevissades.

Ràpida pujada al principi.

En acabar la pujada veim unes grans roques càrstiques que ens recorda el paisatge de Lluc i molts altres de la Serra.

Roques càrstiques.

A la dreta veurem una paret alta amb aquest portal molt baixet.

Portal baix per travessar una gran paret.

El camí ja no té pèrdua i és molt agradable de fer.

Es pot caminar sense gens de dificultat.

Els miradors que anam trobant guaiten cap al Port de Valldemossa. No es troben molt lluny un de l'altre. En una mitja hora passarem per cinc. Quatre són de pedra i estan increïblement construïts sobre els penya-segats. El primer és el del Barranc, el segon és el del Port, el tercer és de construcció nova, amb una barana feta d'ullastre, el quart és el de l'Escolta. i el cinquè està davall uns pins.

Vistes des Port de Valldemossa des del Mirador del Barranc.

El camí segueix ben pla quan passa per una zona anomenada, precisament, Sa Plana.  Aquest camí va ser arreglat per l' Arxiduc.

Vistes des d'un altre mirador.

Moltes són les ocasions que trobarem per gaudir de panoràmiques com aquesta.

Al fons, Na Foradada

Arribarem a una paret mitgera que botarem. Se nota bé per on passa la gent. En un moment ens trobarem a un mirador amb pins i un banc de pedra. Estam passant pel costat d'una propietat on s'ha edificat un gran habitatge. L'entorn del mirador està molt cuidat.

Pins del darrer mirador

I, finalment, arribarem, seguint el camí, a una altra propietat que, a dia d'avui, no deixa passar. Tornarem al principi, desfent el camí realitzat per arribar aquí.

Informació de l'Ajuntament de Valldemossa.