diumenge, 18 de desembre del 2016

CASTELL D'ALARÓ

Excursió al Castell d'Alaró des d'Orient, amb un recorregut de 5 km de forta pujada en alguns trams. Es pot tornar pel mateix camí o es pot baixar cap a Alaró, essent la distància bastant similar, però tenint en compte el canvi de cotxes, si fa falta.

Itinerari Orient - Castell d'Alaró.

A Orient hi ha poc lloc per aparcar el cotxe. Si sou dematiners, just a l'entrada del poble, en trobareu qualcun.

Agafam la carretera Ma 2100, en direcció a Alaró. A un km, a la dreta, surt un antic camí que va cap a Alaró pel Pas de s'Escaleta o el Pas de s'Estaló. Però noltros continuarem per la carretera cap a Alaró.

Deixam Orient al nostre darrere.

Revolt de la carretera cap a Alaró.

Part de la Vall d'Orient.

A 300 m ens trobam amb l'hotel L'Hermitage. Seguim 300 m més envant i, a la dreta, trobarem els indicadors de la GR 221 que ens portarà al castell.

Estam situats en el Coll d'Orient. Davant nostre tendrem el Penyal dels Corbs.

Passarem una barrera metàl.lica. Si està tancada, la botarem pel lloc habilitat al costat.

Tot d'una trobam la font de Son Tries, un bon lloc per berenar. Cap a l'esquerra les vistes ens deixen veure l'inconfusible cim de l'Ofre, na Franquesa i la serra de Sa Rateta.

Devora la Font de Son Tries

Començam a caminar. Molt aviat ens cridarà l'atenció un arbust a la vorera del camí. S'aguanta fent equilibri a la vorera. És un cirerer de pastor.

Cirerer de pastor.

Seguirem el camí un km més, fins que farà un pronunciat gir a la dreta i començarà a pujar per dins un frondós alzinar. La pujada és bastant forta. Per ara, duim uns 20 minuts de caminar, des de sa barrera.

Camí cap a l'alzinar.

Reconéixerem una sitja enmig del camí. La vegetació del bosc ens permetrà gaudir dels entrellums de la claror del sol. El terra és humit. S`ha de tenir esment a no patinar, sobretot si ha plogut.

Entrada al bosc d'alzines.

Rotlo de sitja

Trobarem un petit replà que permet esperar els qui s'han quedat una mica enderrerits.. Si ens giram cap a ponent veurem per darrera vegada la Vall d'Orient, quasi bé sempre de color verd. Veurem també que guaita el Puig Major per darrera Sa Rateta.

Vegetació a l'alzinar. Comencen els pins i càrritx.

Travessam una antiga paret i, en 5 minuts arribarem al pla des Pouet.

Començament de la darrera part de la pujada.

Ens enfilarem cap al Castell per una escalonada de pedra picada, en dos o tres minuts, fins a s'Estret.

Aviat arribarem.

En uns 10 minuts més de forta ascensió, trobarem el camí que puja des d'Alaró i s'ajunta amb el nostre.

Murades

Ja arribam a l'entrada del castell. Passarem per la porta principal.

Entrada.

Constipador.

Dins el recinte podrem veure diverses construccions, aljubs (un de molt grana al'entrada), forns de calç, rotlos de sitja... a part de les construccions defensives i d'habitatge.
Més informació

L'hostatgeria reformada.
Podem visitar l'oratori.

Entrada a l'oratori.
I gaudir de les vistes o dinar a la zona de taules.

El terra ple de fulles del lladoner.