dimarts, 13 de juny del 2017

SA FORADADA, SON MARROIG

Baixada a Sa Foradada des de Son Marroig. Habitual i coneguda caminada per fer a Mallorca, però sempre interessant per l'espectacularitat d'aquesta punta de terra, que s'endinsa dins la immensitat de la mar, amb un enorme forat natural a les roques.

Sa Foradada

Punt de partida: Aparcament públic de Son Marroig, en el  Km 77 de la carretera Ma-10 que recorre tota la Serra de Tramuntana, des d'Andratx, fins a Sóller.

Distància: uns 8,5 km.

Dificultat: Baixa

Itinerari

Començarem a l'aparcament de la finca de Son Marroig.

La propietat de la finca era de l'Arxiduc Lluís Salvador, gran enamorat de la Serra de Tramuntana, qui va comprar altres finques de la zona. Algunes persones li comentaren que n'havia pagat un preu abusiu. Ell va respondre que tot el que n'havia donat no bastava per comprar ni el forat de Sa Foradada. Tant el camí, com els miradors, els mandà fer l'Arxiduc.

Anirem en tot moment per un camí ample i en bon estat. Sempre de baixada. El desnivell serà de 331 m. La tornada, per tant, s'ha de tenir en compte que serà més dificultosa que l'anada.

Avançarem cap al mirador de devora la carretera principal on hi ha un petit bar. Les vistes, una marevella!.

Cap a l'esquerra ens toparem amb una barrera tancada que botarem per la part habilitada pels caminants.

Inici del camí de baixada

Entrarem dins un oliverar amb oliveres centenàries.

Antiquíssimes oliveres

Molt aviat trobarem un mirador/berenador, amb bancs de pedra i una taula també de pedra.

El camí començarà a fer ziga-zagues, ara a la dreta, ara a l'esquerra, per tal de suavitzar la forta pendent. Ens acompanyarà l'ombra dels grans pins que bordegen l'itinerari.

Camí de Na Foradad

Sempre tenim vistes a la mar i a Sa Foradada.

Sa Foradada

Passarem per un mirador que ens cau a la part esquerra. S'ha de pujar per una escala de pedra.

Pujada al mirador, al costat del camí

En arribar quasi bé al nivell de la mar, el camí entra en un tram més o menys recte, recorrent la petita península de Sa Foradada (uns 400 m.)

Vistes a la mar per la part dreta

En aquest tram hi ha poques ombres

Duim una horeta de caminar i ja arribam.

Caleta just abaix de Sa Foradada

Es tracta d'un lloc molt visitat per vaixells. Antigament també va ser un petit port. Encara hi ha un escar amb una barca dedins i un petit davallador per la barca.

Veixells i barques amb turistes

Si hi anau quan fa bon temps es pot prendre un fabulós bany dins les transparents aigües. I tornar a pujar amb la frescor de la roba banyada. Fantàstic!