diumenge, 7 de març del 2021

ENTRE EL PUIG DE REIG I EL PUIG DE SANT NOFRE

Caminada planera i afable per camins entre els termes de Sineu i Sant Joan, Passarem per planes i turonets del nominat Pla de Mallorca, que no és tan pla.

La ruta es pot completar amb les respectives pujades als puigs de Reig i de Sant Nofre.

Vistes cap a Migjorn des de Son Pastereta

Punt de sortida: Km 2, PM 323-2, entre Sant Joan i Sineu
Distància: 10 km
Dificultat: Fàcil

Un bon lloc per aparcar es troba en el km 2. Un redol de la carretera antiga, a la dreta, anant a Sineu, és perfecte per aturar-s'hi.

Haurem de travessar la carretera i dirigir-nos al primer camí sense asfaltar que trobarem a l'esquerra.

Aquest camí es dirigeix cap a Son Pastereta, en una lleugera costa.

El camí volta cap a la dreta. Des d'aquí tendrem una bona panoràmica. Podrem observar per on farem el recorregut d'avui.

Al fons, el Puig de Sant Nofre (254m) i davant, el Puig de Reig (204 m).

Passarem per unes frondoses alzines.

Estarem passant per un collet entre dos turons. A la dreta, el Puig de Reig, ben poblat  de pins fins a dalt de tot. A l'esquerra, el Puig de Son Pastereta (196m).

A l'estiu els joves de Sineu celebren la Festa del Much (Sa Mucada), vestits de color de rosa. Entre d'altres coses, fan una pujada al puig de Reig per rememorar una llegenda.

Aquesta llegenda diu que si es fan tres voltes al puig amb un glop d'oli dins la boca, s'obrirà el puig, sortirà un bou amb les banyes enceses i mostrarà el camí per trobar el gran tresor.

El nostre camí segueix direcció mestral.

Adesiara, i en tot el recorregut, podrem  notar com la via del tren ha deixat emprempta per aquets llocs. Quan es va abandonar  l'antiga via, molts de pagesos aprofitaren les fustes travesseres d'excel.lent qualitat i ben reforçades, per fer tanques pel ramat.

En dur 2 km de recorregut, farem un important canvi de direcció. Trobarem una cruïlla. Voltarem cap a la dreta pel Camí d'Ariany. Anirem direcció mestral.

Enrevoltant el Puig de Reig.

Al llarg de més de 2 km i en línea recta, passarem per sementers i casetes de camp. Travessarem la carretera i, seguidament, la via del tren.

Passarem per davall la via del tren.

El Puig de Sant Nofre s'ens farà ben present a partir d'ara.

Deixarem el Camí d'Ariany i voltarem cap a la dreta, cap al puig.

El camí transcorre pel Pla de Sa Bomba, travessa el Torrent de Son Vent, a la part baixa,

i ens porta a un pas elevat per damunt la via del tren.

Estarem a punt d'arribar al Puig de Sant Nofre. S'hi pot accedir, en forta pujada, i arribar al geodèssic, on les vistes són espectaculars.

En aquesta ocasió, nosaltres seguirem per baix del puig.

Deixarem a l'esquerra la finca de Sa Bastida. Aferrat al camí podrem observar les restes d'una síquia. S'aprofitava l'aigua d'una bassa i una font.

Tot seguit, agafarem el desviament cap a la dreta, per anar acabant la volta del dia. En aquest punt durem uns 7 km de caminada.

Trobarem una nova cruïlla, seguirem cap a la dreta.

Avançarem per aquest camí que fa unes quantes curves tancades.

A l'esquerra hi haurà el Turó de Pinyella (149 m).

Ara estarem atents per localitzar el següent gir. Devora una caseta amb un petit safareig, anirem cap a la dreta.

Aquest caminet, en direcció mestral, ens durà a travessar un altre pic el torrent.

Veurem la via del tren de just devora, però no la travessarem, sinó que el camí tornarà a voltar i ens durà, en un tres-i-no-res, a la fi de la caminada.