diumenge, 2 de gener del 2022

SES FIGUEROLES DES DE CAIMARI I BINIBONA

Caminada fins a la finca pública de Ses Figueroles (Selva) Més informació

Anirem per una de les possibles rutes que arriben a aquestes emblemàtiques cases de possessió de dins el cor de la Serra. També s'hi pot anar des del Coll de Sa Batalla.

Punt de Partida: Aparcament devora la Parròquia.

Distància: 14 km

Dificultat: Moderat

Anirem per asfalt fins a Binibona, Seguirem pel Camí de Sa Coma,  per després agafar el camí empedrat que passa oel Pas des Setrill, fins que arribarem a les cases de ses Figueroles. Sempre bordejant el Torrent des Picarols

Començarem la caminada just darrere de la Parròquia de la Immaculada Concepció.

Passarem per la Placeta Vella.

I anirem per camí asfaltat cap a Binibona, a dos km i mig. Passarem per paisatges amb parats d'oliveres i ametllers. Es tracta d'un tranquil passeig, amb absència de trànsit.

A Binibona veurem cases de pedra, algunes d'elles convertides en establiments turistics.

Girarem cap a l'esquerra pel Camí de Sa Coma. Les cases conserven detalls d'altres temps, per exemple una pedra foradada per fermar la bístia,

El camí és de terra, en aquest tram,  molt arreglat.

A la nostra esquerra ens admiren les oliveres que creixen entre les penyes. A la nostra dreta baixa el Torrent de Sant Miquel, cap a Campanet.

Passarem el desviament que va  a la Finca Hotel Albellons.

Seguirem uns 100 metres. Ara serà el moment de deixar el Camí de Sa Coma.

Aquí veurem, a la dreta, el caminoi que ens durà fins dins el torrent. Una marca en el tronc d'una alzina ens ajudarà a trobar-lo.

Travessarem el jaç del torrent, just devora on s'ajunten el Torrent de Comafreda i el Torrent des Picarols que originen el Torrent de Sant Miquel.

Començarem a anar per un magnífic camí, bordejant el Torrent des Picarols, en el que trobarem alguns forns de calç, en bon estat, encara.

Una esponerosa alzina enmig del camí.

Una de les dues preses del Torrent des Picarols.

Unes grosses pedres per contenir les avingudes d'aigua dins el camí.

Un km i mig després d'anar vora vora el torrent, el camí fa un gir a la dreta i comença a pujar amb força.

Deixarem el Puig Mitjà, a l'esquerra, per darrere nostre.

Passarem per devora una sitja.

Arribarem a un bifurcació. Cap a la dreta aniríem cap a Sa Capella Blava i es Pas d'en Bisquerra.

Noltros volem anar a Ses Figueroles pel Pas des Setrí. Un preciós camí de muntanya, antigament utilitzat  per arribar a Lluc a refugiar-se, fugint dels atacs turcs.

Una grossa fita ens orientarà. Hemd d'anar cap a l'esquerra.

Començarem a pujar.

Una mirada cap enrera i veurem el Puig Mitjà i el barranc del torrent.

Arribarem al propiament dit Pas del Setrí o Setrill. Un pas entre roques, sense altre dificultat que les pedres descol·locades pel pas del temps del que va ser un camí empedrat de muntanya.

Aviat travessarem el portell de la finca, Un poc mé endavant veurem un avenc protegit per una barana de troncs d'ullastre.

Poc a poc ens anam acostant al nostre objectiu. Passarem un altre portell.

I una grandiosa alzina.

Ara trobarem un altre desviament. Cap a la dreta va a la vall d'Alcanella. Voltarem cap a l'esquerra, per travessar el Torrent des Picarols, en aquest lloc, molt bo de fer.

El primer que veurem, just devora les cases, és un extraordinari lledoner. A partir d'aqui segueix el camí cap a Lluc.

Des del pati de les cases podrem veure la Serra de la Capella Blava, amb una alçada màxima de 689 m, on es troba situat el conegut Pas d'en Bisquerra. https://passosdemallorca.blogspot.com/p/bisquerra-pas-d-en-sa-capella-blava.html?m=1

En haver gaudit del paisatge, del cant d'algun ocellet, de la pau que transmet el lloc... serà quan emprendrem el camí de tornada, desfent les passes que hem donat per arribar aquí.