dijous, 20 d’octubre del 2022

CANAL DES DE CÚBER FINS AL GORG BLAU

Aquesta senzilla i plana caminada ens duu pel costat de la canal que impulsa aigua des del Gorg Blau fins a l'embassament de Cúber, podent admirar un paisatge encisador.

Es tracta d'una caminada per dins el cor de la Serra, enmig de les muntanyes més altes.

Les  vistes són aclaparadores. No de bades caminam a uns 700 m d'altura, tenint la serralada del Puig Major a una banda i l'anomenada Serra de Sa Mola a l'altra.

Punt de partida: Aparcament de la zona recreativa de sa Font des Noguer. Km 33,5 de la Ma-10

Distància: 11km

Dificultat: Fàcil

Començarem a caminar just devora la zona recreativa.

Tot just baixar del cotxe ja ens acompanya el Puig Major.

Per seguir la canal, ens hem de situar a l'asfalt de la carretera. Aquí comença l'eixida.

Només cal seguir-la en direcció cap a la dreta. En tota la caminada ens agombolarà aquest renouet de l'aigua que va baixant suaument, però constant.

Molt aviat tendrem vistes espectaculars sobre el Puig Major, el puig de Ses Vinyes  i el Gorg Blau.

El camí és planer. Adesiara podem observar els cims a dreta i a esquerra.

Ens toparem amb una curiosa roca amb un ullastre esponerós arrelat a les sseves encletxes.

Seguirem en tot moment la canal.

En dur poc menys de 3 km, veurem indicadors del GR-221. Si volguessim seguir cap envant, creueríem la canal en direcció al refugi dels Tossals.

No és el destí d'avui, ja que nosaltres seguirem la canal en direcció esquerra.

Així que, girarem a l'esquerra, i seguirem planejant per baix de la Serra dels Teixos que arriba als 1236 m d'alçària.

La llarga canal té, adesiara, rampes per travessar-la. Nosaltres no la travessarem en tot el recorregut. Sempre anirem a la seva esquerra.

A l'esquerra nostra, vistes immillorables: l'enorme Puig Major i  la cresta del Puig de les Vinyes. I, abaix, el Gorg Blau.

Sense entrebancs, passarem per un congost que es va haver de remodelar per poder passar la canal.

Adesiara guaitarem sobre l'embassament, avui bastant buit.

Aviat veurem el cim del Castellot, baix del qual passa la canal.

No sabem si la canal transporta aigua a totes hores. Nosaltres hem vist i sentit passar aigua tot el temps. Durant tot el recorregut la canal té un petit desnivell que permet el trànsit de l'aigua des de Es Gog Blau fins a s'embassament de Cúber.

Arribarem a la fi del recorregut en el lloc on la canal, fins ara descoberta, es converteix en un gran tub que es precipita cap avall.

En aquest punt, farem un recès. És una delícia contemplar la Natura des d'aquí dalt. Es veu en miniatura la boca del túnel de la carretera de la Serra i els cotxets semblen de jugueta.

La tornada es fa pel mateix camí d'anada.

En ser l'hora, donarem mitja volta, amb el Puig des Prat i Sa Trona a contraclaror del sol.

Aprofitarem altra vegada l'ocasió per veure el Gorg Blau des de dalt.

En aquesta ocasió es veien, sobressortint de l'escassesa d'aigua, les runes de les cases de la possessió d'Almallutx.