dimarts, 9 de febrer del 2016

SON NEGRE

Caminada pels voltants de Son Negre, sense arribar al llogaret. Anirem i tornarem des del polígon de Felanitx, Voltarem per sa Clota i cap a Son Colom.

Clot d'argila des Pla de Son Cerdà

Farem uns 9 km, sense cap desnivell, passant per conreus, cases de possessió, camins en desús, un penós abocament d'enderrocs i aquest clot d'argila.

Començarem a caminar pel carrer o camí del Castell, que comença en el mateix polígon. Seguirem pel Carreró Llarg 1 km. Trobarem un caminet sense asfaltar a la dreta. Després d'uns 500 metres en línea recta per aquestes ginyes, sortirem al camí de Son Ramonet. Hem de girar a l'esquerra.

Ens topam amb el camí de Son Ramonet (Cap a la dreta aniríem a Felanitx. Agafarem cap a l'esquerra).

Caminarem  per aquest camí de Son Ramonet, molt habitual pels caminadors i corredors del poble.

Camí de Son Ramonet

En fer 1 km que caminam, trobarem a la dreta un caminet transitat només per senderistes i qualque ciclista. És un camí  molt agradable, antigament utilitzat per carros.

Començament del caminet que els caminadors ens hem fet un poc nostre.

Aquest camí té uns 800 metres. En algún tram els ullastres i les mates el tapen casi per complet. Si parau esment i escoltau, sentireu els ocells que hi campen ben contents. Darrera la paret de l'esquerra s'hi pot veure un grapat de ruscs d'abelles.

Él camí s'estreny.

En acabar aquest caminet i a l'esquerra, s'ens obrirà la perspectiva cap a un pla molt hermós, amb unes cases antigues i, en moltes ocasions, amb ovelles que hi pasturen.

Sa Comerma

Seguirem tot dret 1 km més i trobarem el camí de Son Negre. Hi passen alguns cotxes. Anirem en fila índia i amb esment.

Carretera de Son Negre, a l'alçada d'on sortirem..

Ara, a uns 500 metres, haurem d'agafar un camí a l'esquerra.

Inici del camí que hem d'agafar

Passarem per cases i conreus, uns utilitzats i altres abandonats. I a mà dreta ens toparem amb sa cantera d'argila.  Espectacular. Al fons el Puig de Sant Salvador posa ordre a la contrada.

Al fons, el Puig de Sant Salvador i el castell de Santueri

Seguirem el tiranyet que es converteix amb camí i ens farà arribar al restaurant de Son Colom. Arribam a la carretera Campos-Felanitx i no tendrem més remei que anar una estona per la vorera de la carretera en direcció a Campos. Fins al km 10. ( Uns 500 metres).

Camí des Lloc de Ses Ànimes, a la dreta.

Travessarem la carretera per agafar el camí del Lloc de Ses Ànimes. Però no anirem a aquestes cases, sinó que girarem tot duna a la dreta. Es tracta d'un trocet de l'antiga carretera. Arribarem, en uns 600 metres més, a unes bústies de correu, just en topar la carretera que va a Son Mesquida.

Bústies devora el camí de Son Mesquida

Si ens basta la caminada, cap a la dreta  i cap al polígon tenim les feines. Si no, cap a l'esquerra podem caminar tot el que volguem: arribar a Son Mesquida, voltar Sa Mola  o pujar a ses cases de Sa Mola, per exemple.