dimecres, 30 de desembre del 2015

VALL DE SA NOU I SA COVA LLARGA

Avui anirem a la Vall de sa Nou pel camí de Ses Rotes de Sa Canova, i passarem pel recent esbucament de Sa Cova Llarga.

Esbucament de Sa Cova Llarga

Amb poc menys de 10 km farem una volta circular per aquesta vall, entre Petra i Manacor.

Partint de Manacor en direcció a Petra, trobararem on deixar els cotxes al començament. Aquest està a un desviament de l'antiga carretera, a la dreta  de la Carretera Manacor-Petra i perpendicular a la mateixa, entre l' estació elèctrica d'Es Bessons i la rotonda que va a Petra. (Km 3.200).

Començam a caminar per aquest camí asfaltat i estret que s'anomena de Ses Rotes de Sa Canova. A dreta i esquerra, camps cultivats, sínies, cases d'antigues possessions i casetes petites. Aviat ens posarem en paral.lel al regueró de Na Borges. un dels afluents del Torrent de Na Borges, el més llarg de Mallorca (40 km).

Una de les abundants sínies
Agafarem el segon camí a l'esquerra. No està asfaltat. Ni molt transitat. Però puja fins que, a uns 200 metres, i després de girar a la dreta, arriba a unes cases velles. Semblen abandonades i guaiten sobre la Vall.

Cases davant Sa Cova Llarga (des d'aquí no es veu encara la cova)
Vistes cap a la vall

Just al darrera de la casa ja ens topam amb les primeres grans roques del desprendiment, ocorregut el setembre de 2015, després d'un període de plujes.

Grans roques caigudes damunt l'antic camí de pujada.
La Cova Llarga feia uns 70 metres de llargada i era utilitzada, un temps, pel bestiar de la possessió.

El camí sembla interromput, però, si ens hi fixam bé, es pot seguir per envant sense gens de perill. Seguirem pel mateix, fins arribar al portell de la finca de Sa Plana.

Caminet que ve de La Cova Llarga
 Ara, sense girar cap a la finca, seguim cap a la dreta i ben aviat enllaçarem amb la caminada Vall de Sa Nou i font de Na Memòria, que podem seguir fins que serem altre cop a la part baixa de sa vall.
Aquí tornam a deixar la caminada anterior per voltar cap al sud. Haurem de seguir l'asfalt, travessar el torrent i seguir uns 500 metres fins que ens trobarem un desviament a ma dreta. Tenim l'esbucament de la cova just davant. Se veuen perfectament les grans roques caigudes. Agafam el camí que ens duu en aquesta direcció. En uns 100 metres ens trobarem, cap a l'esquerra, amb la carretera ja coneguda de Ses Rotes de Sa Canova.