diumenge, 29 d’abril del 2018

RUBERTS-PINA-RUBERTS

Volta per antics camins, entre Ruberts i Pina. Aquests llogarets pertanyen als municipis de Lloret i Algaida, respectivament.

Camí de Son Campà

Caminarem, sense gaire desnivells, al llarg d'uns 10 km, per camins de terra poc transitats.

Deixarem l'estrès a casa nostra i gaudirem de la placidesa que ens proporcionen aquests camps de l'interior de l'illa.

Punt de partida: Plaça de Ruberts
Distància: uns 10 km
Dificultat: fàcil

Començarem  a caminar a la placeta de Ruberts. Observarem les cases de pedra, el pou i la façana de l'oratori.

Pica devora el pou

A dues passes d'aquí veurem l'indicador de cap a Pina.

És un camí en suau baixada, paral.lel al torrent de Pina, que més endavant travessarem.

Caminarem uns dos km per aquest camí de Son Campà, entre parets de pedra i vegetació diversa. Predominen els ullastres i les mates. Però també trobarem redols d'alzines.

Als costats del camí, alguna casa i conreus d'ametllers, figueres i garrovers.

Devora un indicador amb el nom del camí i damunt la paret, si ens hi fixam, veurem una antiga fita de separació entre els municipis de Lloret i Algaida.

La pedra tallada rectangular és l'antiga indicació de fi de terme municipal.

Aspecte del camí

Arribarem a les cases de Son Corró. Aquí és on ens desviarem del camí de Son Campà per agafar el camí de Ses Moles, a la dreta. Reconeixerem el lloc per un gran mur de pedra que envolta les cases

A una de les grosses pedres de la paret hi podrem veure una marca de color vermell. Es tracta de la indicació de la ruta que ara haurem de seguir.

A la part de baix es pot veure la marca de color vermell.

Per tant, prendrem cap a la dreta per aquest hermós camí.

Travessarem el torrent de Pina. A banda i banda, vestigis de terres de gran fertilitat. S'intueixin parats i restes de marjades que devien ser part d'hort i part de fruiters, amb abundància d'aigua.

Queden restes de camí empedrat

Travessarem el Torrent de Pina

Si feim una ullada cap enderrera, veurem les cases de la gran i senyorial possessió de Son Corró

Després de pujar una costeta, ens trobarem un  desviament a l'esquerra. L'agafarem i passarem per zones de pinar.

Posteriorment (uns 200 m), tornarem a trobar una altre desviament. Aquesta vegada anirem cap a la dreta.

Cap a la dreta el camí ens durà a Pina

Aquí ens trobarem una forta costa que ens farà panteixar de valent. Però és curta i aviat ens recuperarem de l'esforç.

Al davant veurem les cases de Pina

Ara el camí anirà en baixada i, després d'una ziga-zaga, ens toparem amb la carretera Ma-3140 que ve de Sencelles.

Arribarem a la carretera i la creuarem

Creurem la carretera amb esment. Passen cotxes i ciclistes.

Indicador

Anirem en direcció al cementiri de Pina per un camí asfaltat.

El petit cementiri

I en un tres i no res serem a les primeres cases del poble.

Arribada a Pina

El poblet és molt petit, però hi ha edificis molt remarcables. Les monges franciscanes tenen el seu orígen aquí mateix. La fundació de la congregació data de l'any 1856.

Capella d'estil neogòtic del convent de les monges franciscanes, inaugurada l'any 1924

El convent es troba just devora de l'església i d'una espaiosa plaça.

Seguidament anirem a Sa Font de Pina, un lloc molt interessant. Podrem veure els antics rentadors, la font, una zona ajardinada, uns grans eucaliptus...

Després de visitar la font anirem cap a la carretera Pina-Lloret (Ma-3140). Veurem un preciós mirador a la sortida del poble.

Des del mirador es veu la zona anomenada "Baixos de Pina"

Ens dirigirem cap a Lloret, recorrent poc més d'un km de carretera. Anirem cap al baix per on passa el dit torrent de Pina.

En arribar-hi prendrem el camí de Son Campà.

Inici del camí de Son Campà

Trobarem grans alzines i agrairem la seva ombra

Aquest camí és el mateix que hem començat al començament de la caminada d'avui. A un km i mig des de la carretera, arribarem a les cases de Son Corró.

I a partir d'aquí passarem pel recorregut ja fet en sentit contrari, fins arribar al llogaret de Ruberts.

1. Mis 2 webs (sin publicidad) pueden interesar a ustedes: yofrenoelcambioclimatico.blogspot.com (MENOS es MEJOR) y plantararboles.blogspot.com, un manual para reforestar, casi sobre la marcha, sembrando semillas de árboles autóctonos en zonas deforestadas, baldías, más o menos cercanas al lugar de su recolección. Salud. José Luis Sáez