dilluns, 28 de maig del 2018

TORRENT D'EN BET (PORTOPETRO)

Dins el Migjorn de Mallorca trobarem un petit indret la mar d'interessant. Es tracta del recorregut per dins un petit torrent que arriba a Portopetro.

Caminant per la llera del torrent den Bet

Agafarem el torrent just devora el cementiri de Calonge i seguirem el seu recorregut fins a la mar. Seguirem per la costa de Portopetro i arribarem al Caló de Sa Torre.

En aquest cas, hem fet un canvi de cotxes, per no tornar a desfer tot el camí. Hem deixat alguns cotxes al començament del nucli de Portopetro.

Punt de partida: Devora el cementiri, prop del km 2 de la carretera Ma 4012, entre Calonge i S'Alqueria Blanca.

Distància: uns 9 km

Dificultat: fàcil

Prendrem el camí de Na Clavet. A uns 5 minuts de caminar hem de posar atenció. A la dreta veurem un caminoi que baixa cap al torrent. Entrarem dins el llit del torrent i ja no el deixarem en tot els temps. El travessarem unes quantes vegades. Sol estar sempre sec, però a vegades hi ha hagut importants torrentades després d'una ploguda forta.  Per a la contenció d'aquests possibles aiguats, bordejarem dues preses al llarg del recorregut.

De tot d'una anirem per l'esquerra del torrents per un senderó bo de seguir. El caminoi canvia de vessant just abans d'arribar a la primera presa que passarem pel seu costat dret. Durem una mitja hora de caminada.

Presa de contenció, construïda després de les grans inundacions de l'any 1989

Aviat travessarem un camí asfaltat, lloc on el nostre torrent se junta amb un altre: el Torrent  de na Vica, provinent de la banda esquerra.

Seguirem per dins el torrent uns quinze minuts més. Tornarem a travessar una carretereta asfaltada i aquí ens surt, de la banda dreta, un altre torrent, el torrent d'en Blanca.

Segona presa

En dur una horeta de caminar passarem una segona presa i ja poc després arribarem al creuer del Pi, just devora la rodona que permet anar a Portopetro o al caló de Sa Barca Trencada.

Pont per passar per davall de la carretera

Passarem per davall la carretera i seguirem per l'antiga carretera, ara en desús, fins que  arribarem a l'asfalt de la nova via. Haurem d'anar uns 200 m per la voravia en fila d'un per tal d'evitar els cotxes.

Una vegada arribem a les primeres cases de Portopetro, anirem per la costa (habilitada recentment pel pas de vianants) en un recorregut molt agradable fins al moll.

Passeig peatonal ran de mar

Recorrerem aquesta part més turística fins que arribarem al Club Nàutic. Agafarem el carrer en pujada per la seva dreta i anirem a agafar el pas per a accedir al Caló dels Homes Morts i, finalment, al Caló de Sa Torre.

Imponent pi damunt l'arena al Caló dels Homes Morts

Caló de Sa Torre

Tornarem endarrere fins on havíem fet un canvi de cotxes, just al començament del nucli de cases de Portopetro.