diumenge, 19 de maig del 2019

FORMENTOR: CALA PI DE SA POSADA, CALA MURTA I ES CASTELLET

Caminada per la zona del Cap de Formentor. Un lloc sempre encisador amb els seus incomparables paisatges.

Vistes al Cap Pinar

Començarem a l'aparcament de Cala Pi de Sa Posada. Passarem per les Cases Velles de Formentor. Arribarem a Cala Murta. Visitarem el mirador de Es Castellet. Acabarem a l'aparcament que hi ha devora Cala Figuera.

Punt de Partida: Aparcament, no gratuït, de Cala Pi de Sa Posada. Hem de preveure canvi de cotxes o bé tornar caminant.
Distància: Uns 8 km
Dificultat: Fàcil

Al final de l'aparcament s'hi troba una escala de fusta que haurem de passar. Seguidament agafarem l'antic camí cap a les cases de Formentor.

Caminarem sempre cap al nord-est,  paral·lelament a la carretera del far.  A la nostra dreta tendrem el Puig dels Sellers i el Puig de Na Blanca. En haver caminat poc més de 2 km, passarem per les vinyes de la possessió.

Les Cases Velles es veuen just abaix de la muntanya d'El Pal

Ara tocarà  una pujadeta fins que assolirem el Coll de l'Olivardar (119 m). En ser a dalt podríem seguir per endavant i baixar a Cala En Feliu, o bé pujar a Na Blanca  Pujada a Na Blanca, però optarem per arribar a Cala Murta, seguint en direcció cap a la nostra esquerra.

Començant la baixada cap a Cala Murta

Al davant podrem veure en primer terme la Penya de l'Hort. Més lluny entreveurem el Vell Camí del Far que s'enfila per la part del darrere d'En Fumat, fins al Coll de Sa Creu.

En ser a la part baixa caminarem per devora el torrent i per dins un espès alzinar.

Caminant  per dins l'alzinar

En dur uns 4,5n km de caminar des de la partida, arribarem a l'hermosa Cala Murta, amb les seves aigües tant transparents sempre.

Cala Murta

Prendrem cap a la dreta de la cala per agafar el senderó que ens farà arribar a un lloc preciós anomenat Es Castellet.

Aigües de Cala Murta

Es tracta d'un caminet que bordeja la mar, escalonat en alguns moments, i que ens durà fins a l'entrada de la cala.

Zona de didaleres al costat del caminet- Entre els mesos de maig i juny llueixen  rosades flors

Arribarem al Castellet, una formació punxaguda de roques que s'endinsa dins la badia de Pollença.

La formació que tendrem al davant és, en realitat, un illotet.

A la dreta trobarem un mirador i una zona perfecta per descansar, agraïts per l'ombra proporcionada pels grans pins.

Relax i pau
La badia de Pollença és als nostres peus, des d'El Cap Pinar fins a l Port de Pollença.

Al fons les serres a l'altra part de Pollença

Tornarem a la cala i des d'aquí prendrem el camí que puja fins a la carretera, on tendrem els cotxes (a un km) a l'aparcament gratuït que es troba part damunt de Cala Figuera, un altra cala perfecta per visitar.