dissabte, 11 de maig del 2019

PUIG DE SANTA MAGDALENA - BÚGER

En aquesta ocasió pujarem i baixarem del Puig de Santa Magdalena i arribarem al poblet de Búger, seguint part de l'antiga via Palma - Pollentia.

Búger és una petita localitat aturonada i tranquil.la, amb una població d'un milenar d'habitants. Visitarem el centre i la seva imponent església parroquial.

Camps de conreu. Al fons, la Serra de Tramuntana.

El Puig de Santa Magdalena té una alçada d'uns 300 m. La vista des de dalt del Puig abasta: el Pla, s'Albufera, les muntanyes d'Artà i el Puig Ferrutx, Bonany, Sant Salvador, Randa, la badia de Palma i la Serra de Tramuntana.

Punt de partida : Carretera Ma-13, encreuament amb la carretera del Puig de Santa Magdalena.

Haurem de preveure un canvi de cotxes per no allargar en excés la caminada.

Distància: Uns 10 km.
Dificultat: Fàcil.

Començarem la caminada per asfalt fins que ens trobarem unes dreceres escalonades, a vegades. Es tracta de l'antiga pujada.

Tram escalonat

Són 2 km força costeruts. Arribarem al coll, on hi ha una zona d'esbarjo amb taules i bancs.

Continuarem fins a dalt de tot per una escala, dolça de pujar,`però té 86 escalons.

Darrer esforç

Allà dalt podrem guaitar les vistes.

Refarem el camí per avall per dirigir-nos cap a Búger. En tornar a ser al punt on havíem partit, hem de dirigir-nos cap a la dreta.

Direcció Búger.

Anirem per aquest camí estret i asfaltat, transitat per ciclistes, també.

Transitarem vorera el torrent que s'anirà fent més important, a mesura que caminarem. En arribar a una zona d'un preciós alzinar, observarem que es junta amb el torrent de Massanella.

Torrent de Massanella, en passar pel frondós bosc de centenàries alzines

El camí passa a nomenar-se Camí des Pous, faltant poc més de 2 km per arribar al poble. És una zona d'horts, molins, pous...

L'arribada a les primeres cases suposarà una darrera pujadeta. Una vegada a la part alta podem visitar la vila.