dimecres, 16 de desembre del 2015

SON PROHENS

Son Prohens és una agradable barriada de Felanitx, tocant el terme de Manacor.

La passejada d'avui té moltes variants i es pot fer més o menys llarga, a gust de cada un. En realitat vénen a ser tres voltes d'uns 60 minuts cada una.

El començament, en aquest cas, es situa un poc abans d'arribar a l'antiga escola de Son Prohens, on el camí asfaltat es divideix en dos, venint de Felanitx.
Agafam el camí de l'esquera i, en uns 10 minuts, arribam a un coll amb un encreuament de quatre camins. Ja no hi ha asfalt i agafam cap a l'esquerra un altra cop, per un antic camí amb molta vegetació. Només es pot passar en bicicleta, a peu o a cavall.

En uns 20 minuts més arribam a la carretera Felanitx-Manacor i la creuam, tenint a l'altre part aquesta bota.

Ara seguim  un asfalt molt deteriorat. Es tracta de l'antiga carretera i és un tram ara en desús pel tràfic. En 15 minuts arribam altra pic a la carretera principal, que tornam a creuar en sentit contrari a l'anterior vegada. Anam en  paral.lel al primer caminet que havíem fet i anam caminant per un pla amb sembrats (foto de portada). Feia soleiet i, segurament per això, vàrem tenir l'ocasió de trobar aquesta serpeta enmig del camí.

Arribam a un altre camí amb molt bon estat que podem agafar a la dreta i ens durà directament al collet del que hem parlat al principi. Hem caminat, en total, al voltant d'una hora.

Si volem caminar una horeta més agafam a l'esquerra, damunt el coll. Amb una lleu però constant pujada en 20 minuts ens topam amb un camí transitat. Anam a la dreta i arribam al camí de Son Prohens, un poc més amunt del que, un temps, era l'escola, la qual es troba a dos minuts de l' inici de la passejada que hem fet. Aquí hem caminat una horeta més.
Aquí teniu altres imatges de la contrada:

I encara podem o no, allargar més. Just devora l'escola es pot agafar un camí cap a l'esquerra que va voltant, fent-se més la dreta, per dins un torrent que travessa un preciós alzinar. Ens sorprén aquest lloc.

En sortir de l'alzinar, que és petit, passam per un camp sembrat i sortim a un caminet estret i asfaltat que ens fa arribar a la carretera de Felanitx a Son Prohens, un poc passat l'històric i emblemàtic pou de Son Prohens. Si hem fet aquesta volta, haurem caminat una altra hora més.