dimarts, 10 de desembre del 2019

MANCOR DE LA VALL - VOLTANTS DE MONTAURA - BINIATZEM - MANCOR DE LA VALL

Passejada pels voltants de Mancor de la Vall.
Portal a Biniatzem

Anirem pel Camí de Biniatzem, beurem aigua fresca de la Font des Patró, baixarem cap a l'àrea recreativa de Biniamar i passarem per les antigues pedreres.

Començarem el recorregut devora el Col.legi Públic Montaura.

Caminarem per la zona peatonal del carrer Es Pedregaret. Tombarem a mà esquerra pel carrer de Sa Font i enllaçarem cap al Camí de Biniatzem, cap al sud.

Just aquí podem visitar els rentadors del poble, restaurats.
Rentadors públics

L'aigua corre amb abundància

Començarem una pujada pel camí asfaltat, en direcció cap al llogaret de Biniatzem.

Ben prest tindrem al davant el Penyal de Montaura. Passarem per davant l'entrada de les cases de  la possessió.

Un poc abans d'arribar a la part alta, arribarem a un desviament  (lloc per on tornarem) i haurem d'anar cap a la dreta.
Seguirem pujant, pujant, fins al coll, deixant de banda un desviament cimentat que ens portaria a un agroturisme.
En arribar a aquest coll haurem de passar una barrera tancada. No oblideu tancar-la, com totes les que passarem, perquè hi ha animals pasturant.

Trescarem per un camí no asfaltat, al costat d'un gran sementer a la nostra esquerra.
Camp pla sembrat

Gros tronc d'olivera

Anirem fins quasi devora unes cases, però abans d'arribar-hi, baixarem cap el torrent de Massanella, per unes ginyes de camí poc marcades.

Ens toparem unes barreres tancades, que no passarem. En lloc d'això, seguirem per devora la paret seca, cap a la dreta, fins trobar un altre portell que ens permetrà sortir al camí provinent de l'àrea recreativa de la Comuna de Biniamar.

Pujarem per aquest camí, sentint l'aigua que corre pel torrent de Massanella, que passa pel costat.
Passarem per l'esquerra d'una gran barrera metàl·lica tancada.
Horts de Biniatzem

Ens dirigirem pel camí cap a la Font des Patró, just abaix del Penyal de sa Font, ben davant nostre.

Arribarem a la Font des Patró, una font que raja tot l'any. És una de les quatre fonts que hi ha per la contrada i que proporcionaven la llacor necessària als Horts de Biniatzent.

Diversos aspectes de la Font des Patró i del torrent de Massanella

Travessant el torrent i, a un centenar de metres, podrem acostar-nos a unes antigues cases de possessió, avui dia en runes, on s'aprecien encara dues boques de forn on feien el pa per a tots els habitants de les cases. Sens dubte que el lloc devia ser molt productiu i ric en altre temps.
Runes de les cases

Desfarem les nostres passes cap avall pel camí que segueix la llera del torrent de Massanella. Aquest torrent comença pels voltants de Mancor i dur les seves aigües al torrent de Sant Miquel, prop de les Fonts Ufanes.
Pont sobre el torrent

Passarem per un frondós alzinar. També per zones de pinar.

Arribarem a l'àrea recreativa, un bon lloc per seure una estona.
Trobarem bancs i taules per descansar

Llera o llit del torrent

Continuarem pel costat del torrent, que travessarem més avall, fins a topar- nos amb l'asfalt.
Es tracta del camí que, si giram a la dreta, ens duria al poblet de Biniamar, mig quilòmetre lluny, només.
Vegeu l'enllaç d'una altra caminada d'aquest bloc: http://caminsicaminois.blogspot.com/search?q=biniamar

Nosaltres haurem de girar cap a l'esquerra. Tornarem a travessar de nou el torrent i, seguint l'asfalt, ens acostarem al lloc de la zona principal de les mines. Després d'una forta pujada ens trobarem al front amb una barrera gran tancada i una de petita a la seva esquerra, que serà la que traspassarem.

Seguirem per un caminoi en sentit ascendent fins que arribarem a una paret d'una casa just a la part més alta. A la nostra dreta, mentres pujam, tendrem unes bones vistes cap a Inca i cap al puig de Santa Magdalena.

Ara  anirem per una forta baixada per camí asfaltat. Davant nostre el llogaret de Biniarroi, també descrit a una altra entrada del bloc: http://caminsicaminois.blogspot.com/search?q=biniarroi; i el monestir de Santa Llúcia.

Passarem per zones de fruiters i enllaçarem amb el camí d'anada. I des d'aquí ja veurem el poble de Mancor ben prop, a les faldes del Puig de Massanella.