dijous, 19 de novembre del 2020

DEIÀ-CINGLES DE SON RULLAN (CAMÍ DE S'ARXIDUC)-DEIÀ

Pujada i baixada als Cingles de Son Rullan per l'antic camí de muntanya, entre Deià i Valldemossa, amb un desnivell de 900 metres. Aquesta ruta forma part del GR-221.

Passarem, successivament, per marges (abans cultivats), pinar, alzinar i roquissar. Na Foradada, sempre present i de cada vegada més llunyana.

Punt de Partida: Aparcament a l'entrada de Deià.

Distància: 9,60 Km.

Dificultat: Moderat

Tot d'una, en haver deixat el cotxe, mirarem cap a la muntanya per albirar la gran mola on volem pujar.

Tornarem uns 300 metres endarrere, pel pas habilitat al costat de la carretera.

Agafarem el Carrer des Molí,  un camí asfaltat. Passarem per l'hotel Es Molí. Hem de deixar a la nostra esquerra, les pistes de tennis. Trobarem un cartell que ens certificarà que anam cap a Valldemossa.

S'acabarà l'asfalt. Vendrà un camí de carro. En veure que es bifurca, haurem de prendre cap a l'esquerra.

El camí és visible i transitat, però bastant deteriorat. Es conserven alguns tams empedrats. A l'esquerra hi ha un tiranyet que duu al Castell des Moro, que deixarem per una altra ocasió.

Passarem per la Font de Can Borràs.

A poc a poc anirem agafant altura.

El camí passarà per un vell oliverar.

I entrarem a l'alzinar.

En algun cas veurem uns troncs o pedres que indiquen als caminants que NO hi han d'anar, a fi de no perdre el camí més principal. Realment és d'agrair.

Travessarem alguns rotlos de sitja i veurem restes d'habitacles que utilitzaven els carboners.

També veurem pedres o roques amb senyes color taronja. Indiquen el camí correcte.

Anirem pujant poc a poc el fort rost. Arribarem a la gran paret de roca del Cingles de Son Rullan. Caminarem una bona estona pel seu costat.

Cap endarrera les vistes són de cada vegada més espectaculars.

Les restes del camí són ben visibles i fan pensar en la feinada que devia dur fer un camí com aquest i conservar-lo.

A la fi veurem un poc de claror i les esperances d'arribar allà dalt prest.

Espectacular!

Bon lloc per dinar.

Però encara seguirem uns 500 m més  perquè volem arribar al Camí de S'Arxiduc. Camí de l'Arxiduc

El Camí de s'Arxiduc recorre els Cingles de Son Rullan

L'Arxiduc Lluís Salvador d'Àustria sabia on hi havia les millors vistes de Mallorca

A la baixada tornarem a fruir de les vistes damunt Sa Foradada, tenint, a la vegada, esment al desnivell del camí.